Beebid on niii nunnud!👶🏻

Viimasel ajal on niii kiire, kuid nii mõnusalt kiire! Mul on mitu erinevat hoiulast ja koguaeg on mingi vaheldus, seega iga lapsega on iga kord niii huvitav koos olla, kuna ei teki seda päevast-päeva sama rütm värki. Kuigi kool ja koolitused on küll niirasked, et siis ma tahaksin nutta, kuid õnneks mu töö võtab pinged maha, kuna lapseed noh, nad on lahedad! 

Ma eile jäin mõtlema sellele, et ma olen pisikesi hoidnud juba seitse aastat. Ühelt poolt tundub see niii pikk aeg, kuid teisalt mitte. Lapsi on olnud palju, kuid ei tundu üldse, et niipalju.

Mul üks päev oli pisikene breakdown, kuna mu ühe hoiubeebi pere rääkis, et proovisid unekooli teha. Mu süda valutas nagu räigelt, kui ma mõtlesin sellele, kuidas see pisikene ennast lihtsalt tuttu nutab. Õnneks aga ilmselt said nad ise ka aru, et see on liiga julm, kuna koju tekkis kirjandust juurde sel teemal, et miks on unekool vale ja mõistlikumad viisid beebi magamaharjutamiseks.

Hiljutise aja sündmustega hoiulastega, siis jäingi mõtlema, et kõige raskem on see, kui perel ja minul on erinevad arvamused. Jah ühelt poolt mina olengi lapsehoidja ja oluline on see, mida soovib pere. Kuid näiteks mina keeldun unekooli tegemast lastele, kuna see on minu põhimõtete vastu. Kui perele selline asi ei sobiks, siis järelikult mina nende pere hoidjaks ei sobiks.

Ma võin järgida lastega päevakava, nende põhimõtteid keeldudel jne, kuid ma keeldun unekooli tegemast või karistamast last nurka pannes vms. Minu meelest peab lastega rääkima palju ja kui tõesti laps keeb nii üle (nt tuleb kallale vms), et ei suuda maha rahuneda, siis time out.

Viimased uuringud laidavad time outi ka maha, kuna rõhutatakse, et lapsega peab rääkima. Selle peale ma küsiksin, et kuidas nemad seda time outi siis rakendasid? Kui mina olen pidanud time outi kasutama, siis see ongi selleks, et laps rahuneks maha. Kui laps on rahunenud, siis lähen ma tema juurde ja me arutame koos üle, et mis juhtus ja miks see juhtus. Ning me arutleme selle üle, et miks käitumine vale oli, a’la õe löömine jms. Ning siis laps palub vabandust selle käest, kellele ta haiget tegi, teevad kalli ja lepivad ära.

Ja no kuigi ma reaalselt harin ennast väga palju lastepsühholoogia teemal, siis ma ilmselt olengi selles osas igavesti oma arvamuse juures. Kuna minumeelest on loogiline, et kui sa ise üle keed, siis sa istud ju maha ning rahuned. Mõtled seni asju läbi rahulikult ja lõpuks hakkabki palju parem. Ja no eriti parem hakkab, kui saad pärast oma korrastatud mõtted kellegiga läbi arutada.

Ma ei oskagi rohkem nagu kommenteerida selle time outi teemal, kuid ma pakun, et eks siis rakendati seda valesti vms. Et ei viitsitud lastega rääkida hiljem, või no ma ei kujuta ette. Mõni küsiks, et mis on nurga ja time outi erinevus? No ma ütleks siinkohal, et kui Sa ise üle keed vms, siis Sa ei lähe ju nurka seisma, miks peaks siis lapsele nii tegema? Edasi oskab vast igaüks ise ka mõelda. Kujuta ise ette, et tuleb olukord kus keed üle ja siis pannakse sind nurka seisma, no mõtle sellele, et mis tunne oleks. 

Ühesõnaga tuli siit hoopis üks mõttepostitus, kuigi ma tahtsin üldse lobada sellest, kui imelised mu hoiulapsed on. Ok üks negatiivne juhtum tuli ka ette, kuid noh, lapsed on lapsed ja nad õpivad alles siin maailmas toime tulema. Ja loodetavasti tulevikus ei üritata mind “surnuks visata”.

Ja teate, beebid on niiiii nunnud! Mul on üks paarikuune hoiubeebi ja hoolimata sellest, et meil on niiiraskeid päevi olnud, kus ma kussutan teda kogu aja, siis ta on nii imeline. Ja nii armas! Ja nii nunnu! Nagu kuigi megaväsitavad tunnid on meil need koos, siis emotsioon on ikkagi niihea! Kuna kuidas keegi niiarmas saab üldse olla? Vahepeal meil tuli “õnnistus” ka ette ja ta oli kogu päeva heas tujus ja ei gaasitanudki. See oli nagu eriti super päev, kuna niihead päeva meil polnudki veel olnud. Oeh, ma ei saa, kui ma mõtlen sellele, kui lahedalt ta naerab ja laliseb, siis süda sulab 💖

Mul oleks ikka uusi hoiukiisu beebisi vaja, siis saaksin koguaeg heldida 😀 Paraku aga mul kodu pole kummist ja piirid juba niigi ületatud. Lisaks mul ei oleks tegelikult piisavalt aega nende jaoks, lihtsalt hetkel ei anna seda kuskilt juurde ka tekitada, isegi mitte öötundidest. Hea uudis on see, et kahele hoiukiisule tekkisid huvilised, pered tunduvad superhead, seega pöidlad pihku!

ps: kui mu lehel kuskil miskit imelikku on, siis võib mulle julgelt teada anda kommentaarides. Ma ei tea kas asi on wordpressi uuenduses või piltides, kuid peale pulmapiltide lisamist, siis ma avastan igaltpoolt erroreid või mu õde helistab ja halab, et siin-seal miskit ei toimi/on imelik. Pildid kaovad iseenesest jne…

Lisa kommentaar

