Floristika ehk lilled pulma💐

Eelmises postituses kirjutasin ma sellest, et küsisin floristilt pakkumise. Noh ütleme nii, et pakkumise ma sain ka, kuid ma ei tea kas nutta või naerda? Ei tegelikult nutma ei hakka, kuid naeruväärne tundub asi küll. Olgu, võibolla olen ma ise kuskil pilvedes ja eeldan teistsuguseid värke-särke, kuid noh maeiteagi nüüd.

Igatahes esialgne soov oli mul selline nagu on allolev kollaaž. Ainult, et pruudikimbult eemaldada roosid, tavaline kipslillest koosnev kimp ja natukene pisem, kui seda on pildid olev kimp. Kuna meil on ostetud nii megailusad kunstroosid, et ausõna ei raatsiks reaalsetele lilledele veel raha raisata. Lisaks ei soovinud mingit riidega kinnitust, kuna meil on endal ostetud helesinine pits selleks. Lauale soovisin ma siis kümme paremal olevat purki, kuid vaasis ikka ja megaõrnalt siis roheline jooksev leheke nagu vasakul on mööda lauda.

 

Kui ma oma soovid ära edastasin ja olime veidi suhelnud ning täpsustanud, siis sain ka hinnapakkumise. Vaase ei pakutud, vaid ikka purgid, tavalised purgid kuhu ümber oli keeratud maalähedane pitsriie, selliseid olen ise ka näinud, kuid meie pulma selline ei sobiks. Florist isegi ei pea miskit ise kohapeal tegema, tema oleks vaid need valmis meisterdanud ja meie catering oleks need kaasa võtnud Tallinnast. Igatahes pakkumiseks oli nende tingimustega 180 eurot, ma eeldasin pigem, et jääb 100 lähedale. Ja noh natukene alguses mõtlesin küll, et misasja?

Ma ei olnud kipslille hindadega kursis, kuid see ausõna ei tundunud mulle niivõrd kallis lill. Minumeelest võrdub see sellega, et sa võtad pistad need kipslilled pisikesse puhma ja natukene sätid. Ühesõnaga tegin oma kalkulatsioone ja uurisin internetist soovitud taimede hindu ning noh, ma muud ei oskagi öelda, et ju töötasu on siiski niivõrd kopsakas. Peaks floristiks õppima 😀 Tegelikult pisikene unistus mul see dekoreerimine ongi olnud ju pisikesest plikast saati. 

Igatahes ma ilmselgelt keeldusin viisakalt ja selgitasin ka seda, et kogu ülejäänud mõisa dekoreerimine on meil läinud maksma pea samapalju (tegelikult isegi vähem) ja me ei soovi mõningate detailide alla sellist summat panna. Ütleme nii, et tegelikult näiteks pruutneitside kimpe ma otseselt ei soovinud, mõtlesin ainult, et küsin pakkumist ja kui on normaalsete hindadega, siis võib ju küll. Soovisin ma kolme kimpu ja ühe kimbu hinnaks oleks olnud 15 eurot…no ma eiiiiteaa noh, tundub kuidagi vägapalju minumeelest 😀 No lihtsalt vaadake seda pilti, see on ju niitillukene väike puhmakas. 

Ja no tegelikult ma tahtsingi üldse ise teha kogu dekoreerimise, kuid ükspäev poes vaaside hindu vaadates jäin mõtlesin, et äkki ikka telliks. Ja minu arvutuste kohaselt, siis isegi kui ma kõik need vaasid ise ostan, siis tuleb ikkagi soodsam. Seega tulevikus saab mul lihtsalt palju vaase kodus olema 😀 Samas saab tegelikult ka üsnagi soodsalt rentida vaase, eks näeb igatahes.

Ma nüüd mõtlengi siin, et huvitav kas ma ise elan pilvedel või see pakkumine oli ikkagi liialt kallis? Jah ma olen kursis, et pruutkimbud ongi kallid, kuid cmoon see on ju pisike kipslille puhmakas 😀 Minu ideaal oli üldse üks keskmise suurusega piibelehtede kimp, kuid ilmselt Augusti lõpus neid enam ei leidu.

Ma kusjuures tahtsin tegelikult kogu dekoriga ise jännata, kuid mõtlesin, et küsin pakkumise ikka. Kuni 115 eurot oleksin ma olnud valmis välja käima, kuid 180 küll mitte. Jah, elan vist ise pilvedel, kuid no ütleme, et on ka põhjust ju. Me maksame kogu mõisa eest kõigest 120 eurot rohkem, selle eest saame mõisa kogu ööpäevaks enda valdusesse. Lisaks võime kohale ilmuda juba eelmise päeva hommikul ning kogu päeva seal toimetada ning teise korruse ruumides ööbida. Ööbida võiks kasvõi kogu pulmaseltskond, kuid lihtsalt omad madratsid ja värgid kaasa.

Üldiselt siis olen ma vist lihtsalt kõik teised asjad saanud piisavalt soodsalt ning nüüd ei raatsi. Võibolla see summa ongi normaalne ja okei, täiesti tavaline summa sellise töö eest, kui minumeelest on see too much. Kui tegu oleks floristiga kelle töödesse ma oleksin armunud, siis käik küll selle summa välja, kuid noooh asjalood on teistsugused.

Toitlustusele käime me välja kusagil 1500 euro kandis ning see on ainus asi millele ma raatsin maksta ka. Kõik muu tegelikult saab ise teha ja toimetada ning mõnesmõttes parem ongi. Kuna mind tundes, siis ma ei pruugiks olla rahul, kui maksaksin 180 eurot nende lillede eest ja see ei vastaks minu nägemusele. Ja ma suudan jubepahaseks detailide peale minna, seega vist ongi parem kui jändan ise ning kui rahul ei ole, siis olen iseenda peale pahane, mitte kellegi teise 🙂

Kui ükskord pulmad peetud, siis kavatsen ka järelposti teha sellele siin. Siis näen, et palju maksma läks ise tehes ning kuidas üldse kõik välja kukkus 😉

PS: Peaks vist üle mainima, et kogu ülejäänud dekor on meil ära planeeritud juba, kuid nagu ma mainisin, siis tuli mul viimasel hetkel tahtmine lauale ikkagi eluslilled võtta. Enam ma selles aga niikindel ei ole, kuna mul seisavad ühed kunstroosid laual ja no elusees ei ütleks, et need ei ole eluslilled. Ahh eks näeb, mis soovid mul Augustis on.

2 thoughts on “Floristika ehk lilled pulma💐

  1. Pulmad on miski millelt saabki hästi teenida, seetõttu nendega seotud teenused ongi enamasti vähemalt poole kallimad, kui muidu oleks.

    Like

    • No tõsi ta on jah 🙂 Kuid samas tunnistan seda, et ma ise olen natukene kooner ka, Põhimõttega, et miks valida kallim variant kui saab ka soodsamalt. Jah mugavus on ka tähtis, kuid ma ei arva, et nende paari asja meisterdamine ja lillelaost üles korjamine niivõrd keeruline tegevus oleks, minu jaoks pigem põnev ja nauditav.

      Like

Lisa kommentaar

