Kõik lööme risti‼️

Ma nüüd kirjutan ühest meeletult kirgi kütvast teemast, kuna ma jäin eile seoses mõningate ostudega sellele ka mõtlema ja enda peas arutlema selle üle. Ma mõistan küll, et mu tekst tuli välja üsna järsk, kuid sel korral ma kavatsen lihtsalt julmalt oma arvamust avaldada, seda ma eriti tihti ei teegi. Midagi uut vahelduseks siis! Ja lisaks iga asja ma ei jõudnud igast oma vaatevinklist ära seletada, kuid las jääda praegu. Kirjutatu sai segaselt veidi kirja, kuid endiselt, siis las olla! 

NB: Üldiselt käib mu jutt nüüd taimetoitlastest, mitte veganitest, kuna ise kuulun ka esimesse gruppi. Veidi silmakirjalik võibolla on ja mõni hardcore vegan lööks mind risti.

Eile jäin ma mõtlema, et mul läks 12 aastat, et hakata taimetoitlaseks. Isiklikult tegelikult arvan, et hea saavutus. Keegi mulle seda peale ei surunud, vaid täiesti enda isiklik otsus. Ütleks, et 12 aastase kohta oli mõistust päris hästi siis. Ja nüüd veganite ja taimetoitlaste vihkajad saavad räusata, et niinoor ei tohiks selliseid otsuseid vastu võttagi 😉

Seoses sellega, siis alati kui loen kuskilt, et keegi räuskab teemal, et iga laps peaks ikka suureks kasvama ja ise otsustama, mida ta süüa tahab. Siis noh Sul on õigus kulla inimene! Ehk teeme nii, et ärme üldse lapsi toida ja ootame kuni nad suureks kasvavad ja siis ise otsustavad!? Kuna mina isiklikult oleks otsustanud, et ma EI TAHA liha! Ja ilmselt ka iga teine taimetoitlane ja vegan. Seega selline argument on lihtsalt debiilne ja teeme äkki hoopis nii, et las iga lapsevanem ise otsustab, mida tema laps sööb või ei söö!? See ei torgi absoluutselt kellegi teise perset ja teadmiseks, siis üldiselt(!) lihavabad lapsed on palju tervemad. Seega argument, et kuni haigekassa on ühine, siis torgib ka minu perset- what if I told you, your argument is invalid! 

Kõige alus on tasakaalustatud ja teadlik toitumine! Kui keegi arvab, et tema on tervem seetõttu, et ajab endale nt makarone hakklihaga sisse, siis paraku see ei ole tõsi. Inimene, kes teeb näiteks makaronid juustuga ja sinna kõrvale üks ports rohelist salatit, vot tema ports on igatahes tervislikum ja ta saab sealt salatist paljurohkem vitamiine, kui see teine oma hakklihast. 

Keegi teine meie peres taimetoitlane ei ole, õde kunagi mõned aastad oli, kuid kuna ta oli see nn rumal taimetoitlane, siis ta ei pidanud vastu kaua, paari aastaga tekkis rauapuudus. Mõnda aega peale seda jäi rasedaks ja kuulas arste, ei mõelnud oma peaga. Seoses sellega, siis on tehtud uuringuid, et teadlikel(!) taimetoitlasest rasedatele sünnivad tervemad lapsed. Miks muidu tekib rasedatel hommikune iiveldus nt? Ilmselgelt selleks, et ema endale mingit lihakäntsakat sisse ei sööks. Ma kõlan räigelt nagu mingi rämevegan 😀 kuid see kõik on ära tõestatud. On üks arst, kel on seljataga üle 40 aasta kogemust ja tema kogemused ning uuringud on näidanud, et taimetoitlasest rasedad on ise tervemad ja ka nende vastsündinud. Laske käia ja googeldage, kui tõestusi tahate leida. Ahjaa ja ainuke vitamiin mida Peab(!) juurde võtma ongi B12.

Ainuke vitamiin, mida taimetoitlane juurde vajab on B12! Kõik muu saab ilusti tasakaalustatud toitumisega kätte. Tegelikult, kui osta toite, mida on rikastatud B12 vitamiiniga, siis ei pea isegi vitamiine lisaks ostma. Mina niirikas ja tragi veel ei ole, seega söön B12 eraldi juurde.

Ühesõnaga mu teema valgus jumalast laiali, kuid tegelikult tahtsin ma rääkida cruelty-free kosmeetikast. Kosmeetika alla loen hetkel kõik kehahooldustooted ka. 

Ma olen juba ammu teadlik sellest, et inimesed on paraku julmad ning kosmeetikatooteid testitakse loomade peal. Kõik firmad seda ilmselgelt ei tee ja tehakse suuri edusamme sinnapoole, et lõpetada loomadel testimine täielikult. Mõned riigid on selle juba täiesti ära keelanud ning paljud firmad ka. Firmasid, kes loomadel ei testi oma tooteid on tegelikult meeletult! Kuid ikka on ju kergem kanda silma- ja kõrvaklappe ning ignoreerida seda julmust. Minumeelest just seda teevad ka segatoidulised, ise teen pm ka veidi sama, kuna ma ei ole ju täielikult vegan, olen lihtsalt taimetoitlane. 

Igatahes ma käisin eile parajal poetiirul ja ostsin terve posu orgaanilisi kehahooldustooteid. Hiljem aga jäin mõtlema, et oot-oot-oot orgaaniline küll, kuid kuidas loomadel testimistega lood on? Tahtsin teistele ka soovitada, kuid kui nad loomadel testivad, siis jääb ära. Ühe firma toodete kohta leidsin ka info, kuid teise firma kohta mitte. Muidu on see eestis toodetud, orgaaniline ja puha, kuid loomadel testimise osas vasteid ei leidnud. Ma saatsin neile kirja ja praegu ootan vastust. Kuna kui nad testivad loomadel, siis edaspidi nende tooted minuga koju ei tule. 

Igatahes ma võtsin ennast lõpuks ometi kokku! Ma varem kandsingi silmaklappe, iseendale vabandusega, et okei ma üritan vältida, kuid täiesti teadlikult ei kavatse hakata. Kuna ega ma niirikas ka ei ole, et mingeid ulmehindadega tooteid osta. Olgem aga ausad! Need on lihtsalt vabandused. Tegelikult ei ole cruelty-free tooted hingehinnaga, muidugi mõned on, kuid leiab ka odavamaid variante. Ning kui palju Sa ikka neid tooteid ostad? Kuna mina isiklikult ennast väga ei meigi ning kehahooldustooteid kasutan üsna minimaalselt (ma olen laisk lihtsalt), siis tegelikult need väljaminekud on väga väikesed.

A’la shampooni ja palsami ostad ju umbes korra kuus, meigitooted kestavad üldiselt vähemalt paar kuud kindlasti, isegi kauem tegelikult. Seega on need väljaminekud üsna väikesed. Sellessuhtes olen silmakirjalik nüüd, et mis mul olemas on juba kodus, siis nende osas hoian silmaklappe ees ja kasutan lõpuni ära. Paljud tooted ajavad segadusse ka, kuna oma kodulehel väidavad nad, et ei testi loomadel, kuid PETA leht ütleb midagi muud. 

Igatahes kui keegi seda loeb, siis palun ole hea ja kaalu ka Sina cruelty-free kampaania toetamist! See on pisike samm mida teha, kuid kokkuvõttes saab sellest midagi suurt ja võimast!

Siia klikkides saad lugeda, mis tegelikult loomadel testimise käigus toimub, üsna julm teema.

Siia klikkides saad otsida, kas antud firma testib loomadel või mitte. Kahjuks paljusi väikefirmasi sealt ei leiagi, seetõttu on raskem infot leida, kuid googeldades võid leida vastuseid küll. Nagu ütlesin, siis ühe firma kohta leidsin ka ise googeldades, kuid teise kohta kahjuks mitte. 

Ühe eesti noore youtuberi video, kus soovitab cruelty-free tooteid ning räägib ka seal sellest teemast veidi.

PS: Pealkiri sai selline, kuna ma ei osanud sinna muud kirjutada. Mu teema pidi tulema cruelty-free toodetest, kuid ilmselgelt läks VÄGA laialivalguvaks. Ja nagu inimesele omane, siis kõik, kes tema normaalsusesse ei sobitu, kõik need lüüakse risti! 

PS2: Ma aksepteerin inimesi, kes on segatoidulised. Ma ei löö kodus oma Kallimat risti selle eest, et tema loomsaadusi sööb. Kuid paraku on nii, et enamik inimesi, kes liha ja kala tarbivad, ei taha aksepteerida neid, kes on otsustanud seda mitte teha. Üldiselt ainult materdatakse, haaratakse kinni igast libateemast ja isegi ei süveneta sügavamalt. Hiljuti alles sattusin jälle ühe libaartikli otsa ja no need kommenteerijatele oleks küll tahtnud ühe tou vastu pead anda ning arenema saata kuskile… Internet on suur ja lai, enda teadvustamiseks ei pea muud tegema, kui google otsingumootori avama ja avatud mõtteviisiga ringi uurima. 

PS3: Üllatav kui vähe inimesi viitsib endale teadvustada seda, mis nende tegevuse ja otsuste tagamaadel peitub. Kahju, et suuri blogijaid sellised teemad ei huvita, kuna nemad saaksid enda kirjutiste kaudu palju rohkemate inimesteni selle sõnumi viia. Ning kindlasti aitaks see nii mõnelgi inimesel võtta vastu otsuse, et mitte osta tooteid firmadelt, kes testivad loomadel.

Mul oleks veel niipalju öelda, kuid see läks liialt laialivalguvaks ning eks ma kunagi räuskan, kui tuju tuleb 😉 See on mu esimene postitus mille ma vist ilma 100% kindel olemata avaldan, kuid vahepeal peab selliseid otsuseid ka tegema… 

Lisa kommentaar

