Maca pulber đŸŒŸ

Eelmise aasta lÔpus otsustasin, et tellin selle Maca pulbri lÔpuks ometi Àra. Tellitud ta sai ning uue aasta algul sain paki kÀtte. Lisaks ka Chia seemned, kuid nendel pikemalt ei peatuks.

Kes macast kuulnud on, siis teab kohe kindlasti mis imetaim see on. Ma kopeerin siia natukene teksti tutvustuseks:

Nagu inkad sajandite tagusel ajal, nii kinnitavad Peruu elanikud ja ka lÀÀnemaailma uuringud, et Maca juur mĂ”jubÂ ĂŒldtoniseerivalt, taastab energiat.

Maca parandadab sportlikke saavutusi, tĂ”stab vitaalsust. Maca tugevdab immuunsĂŒsteemi, mĂ”jub antioksĂŒdatiivselt ning  tĂ”stab toonust ehk mĂ”jub kroonilise vĂ€simuse vastu vĂ€ga hĂ€sti.

Maca juur on ĂŒlimalt rikas erinevate mineraalainete poolest. Ta sisaldab peaaegu kĂ”iki vitamiine, aga ka flavonoide, eeterlikke Ă”lisid ja teisi organismile vĂ€ga kasulikke aineid.

Maca juur on seksuaalenergia allikas, mida vanemaks inimene saab, seda rohkem vÀheneb liibido ja meestel vÔib vÀheneda sperma kvaliteet. Erinevad uuringud on tÔestanud, et Maca mÔjub positiivselt ka seemnerakkude arvule ja aktiivsusele.
Maca kasvab kÔrgel Andide platool, 4200 meetri kÔrgusel, tehes sellest merepinnast kÔige kÔrgemal kasvatatava toiduaine maailmas.

Veel hiljuti oli Maca taime jĂ”uduandev toime Andide hĂ€stihoitud saladus. Maca taime seemneid korjati ja kĂŒlvati juba ĂŒle 10 000 aasta tagasi. Traditsiooniliselt kasutasid kohalikud macat suguvĂ”ime parandamiseks, heaks fĂŒĂŒsiliseks toimetulekuks ja energia saamiseks juba enne inkade aega.
Macat kasutavad viimase 20 aasta jooksul Ladina-Ameerika arstid paljude naiste tervisehÀdade ravis.

Maca sisaldab kokkuvĂ”tteks: valke, kiudaineid, sĂŒsivesikuid, tĂ€rklist, fruktoosi, tanniine, rasvhappeid, alkaloide, makrotoitaineid, kaltsiumit, fosforit, joodi, mikrotoitaineid, magneesiumit, kaaliumit, rauda, rĂ€ni, naatriumit, vaske, tina, alumiiniumit, tsinki ja vitamiine.

ÜhesĂ”naga on see maca ĂŒks tĂ”sine imejuurikas ning ĂŒlimalt kasulik. Mina hakkasin Macat tarbima umbes 4.Jaanuaril, kuid nĂŒĂŒd viimase korra tarbisin mĂ”ned pĂ€evad tagasi.

Esiteks peaksin ma Ă€ra ĂŒtlema, et ta ausĂ”na tĂ”esti toimib. Alustades siis sellest, et noh energiat ta annab, kuid samas mĂ”nikord teeb hoopis uniseks 😀 Ma ei tea kui eetiline seda siia kirja on panna, kuid voodielu isu tĂ”stab kohe vĂ€ga meeletult. Lisaks minumeelest andis ta vĂ€ga hea maitse jookidele.

Aga kui nĂŒĂŒd kellelgi tekib kĂŒsimus, et kas maca pulbril kĂ”rvalmĂ”jusi on ja mis on maca pulbri kĂ”rvamĂ”jud, siis eestikeelselt googeldades loeb vĂ€lja, et ei ole. NaeruvÀÀristati vaid inimesi kes sellist asja julgesid kĂŒsida.

Kui aga googeldada inglise keeles, siis tuleb vÀlja, et on 5% inimesi kelle puhul tekivad kÔrvalmÔjud. Minu Ônnetuseks olin ma selle 5% sees. Viimased 3 pÀeva ma reaalselt lihtsalt surin ja ei mÔistnud, et mis vÀrk on.

Tegelikult oli esimene mĂ€rk juba see, et kui ma macat tarbima hakkasid, siis tekkisid mul kĂ”rvetised ning pĂ€ris mÔÔdukad maovalud. Ma aga mĂ”tlesin, et ei ole ju hullu, kĂŒll mu keha harjub. Kuid nĂ€dal tagasi hakkas mul kĂ”ht valutama ja sĂŒda oli meeletult paha, pĂ”himĂ”tteliselt iga hetk surusin ma alla tungi oksendada. Ajasin selle magamatuse kaela ning kuna ĂŒks pĂ€ev oli mul kĂ”ik korras, siis jĂ€tkasin kĂ”ike endiselt.

Nali oli aga selles, et ma olin unustanud macat tarbida neljapĂ€eval, kui ma siis reede hommikul seda oma kohvi sisse lisasin, siis hakkas pĂ”rgu pihta. Ma olen need viimased pĂ€evad nii pekkis omadega olnud, et pĂ”himĂ”tteliselt voodis lebades ĂŒritanud elu ja surma vahel valida, kuna noh nii halb on olla, et tahaks maha surra, kuid samas ehk lĂ€heb ĂŒle noh? 😀

Kujuta ette endale mingi ĂŒlimalt hull kĂ”huviirus ja no pĂ”himĂ”tteliselt oligi mul nii halb olla. Ma kĂŒll ei oksendanud, kuid ega eriti kaugel ka sellest ei olnud. PĂŒhapĂ€evaks oli vĂ€hemalt see oksendamis ja minestamis tunne Ă€ra lĂ€inud ning sain eksisteerida rahulikult.

Igatahes mu postitusel hullu pointi polnudki, kuid ĂŒtleks Ă€ra, et maca pulbril on kĂ”rvamĂ”jud ning soovitan sellega vĂ€ga ettevaatlik olla! Alustada soovitan mingist imepisikesest kogusest, kusagil soovitas 1-2tl pĂ€evas, kuid reaalsuses on see liialt suur kogus, pigem alustada umbes poolest teelusikast pĂ€evas.

Ma nĂŒĂŒd hoian macast eemale umbes kuu aega ja kui need jubedad ‘mĂ€lestused’ veits taanduvad, siis ĂŒritan uuesti. Kuid kindlasti alustan ma mingist imevĂ€ikesest kogusest, mĂ”tlesin 1/4 teelusikast ja kĂŒpsetada millegiga. Eks saab nĂ€ha, et mis siis toimuma hakkab 🙂

 

 

Lisa kommentaar

