Raseduseks valmistumine: meie toitumine sel ajal+juttu vitamiinidest.

Enne kui edasi liigun, siis mainiksin Ă€ra, et algul tundus mulle mĂ”te sellest postitusest natukene kummaline. Just seetĂ”ttu, et ehk jÀÀb kellelegi mulje justkui ma oleks triibupĂŒĂŒdmises hĂ€sti kinni, kuid tegelikult mina ise ju tean, et asi nii ei ole 🙂

Natukene mĂ”tlesin ja otsustasin, et ikka panen kirja. Kuna selleasemel , et OV ja rasedustestide ĂŒmber kembelda, panustan mina oma toitumisse. Toitumine on siiski kĂ”ige alustala, kuna sealt saan vajalikud vitamiinid jm olulise. Lisaks ei saa toitumine mind kurvaks muuta 😀  Ehk tuleb kellelegi see postitus kunagi kasuks 🙂 

Ma mĂ”tlesin, et kirjutaks siia meie toitumisest sel ajal kui me triipe pĂŒĂŒame. Ma tean, et enamik inimesi ei ole triibupĂŒĂŒdmise ajal vist niivĂ€ga pĂ”hjalikud selle ĂŒmber, kuid minu jaoks on see oluline. Siiski olen ma taimetoitlane ja liha ega kala ei tarbi, see tĂ€hendab omakorda seda, et pean silma peal hoidma oma toitumisel ja suhteliselt kriitiliselt.

Lisaks tegelikult usun, et iga inimene peaks oma toitumisele tÀhelepanu pöörama. TÀnapÀeval on enamikul inimestel nii kiire elutempo, et korralik toitumine jÀÀb tahaplaanile. Kas Te teadsite nÀiteks seda, et rauavaegusaneemia esinemisagedus taimetoitlaste hulgas on sarnane segatoitlaste omaga? Seega ei ole see miskit nii, et kui liha-kala sööd, siis raudselt tervis korras. Oma tervisele peaks panustama, kuna kÔik me ju tahame olla terved ja elada vÔimalikult eakaks.

Igatahes meie endi toitumine on muutunud siis sedaviisi, et ĂŒritame:

  • Korralikult 3 toidukorda pĂ€evas sĂŒĂŒa.
  • MenĂŒĂŒ on rikkalik, mitte kesine. Ehk palju puu- ja juurvilju, teravilju, kaunvilju ja pĂ€hkleid-seemneid + Kallile liha ja kala. Tsipake kĂ”ike ĂŒhesĂ”naga.
  • Vett peab jooma ohtralt. Mina ĂŒritan vĂ€hemalt 2.5l pĂ€evas juua ja Kalli 3l pĂ€evas.
  • VĂ”tame mĂ”lemad ka lisaks vitamiine. Üldkompleks vitamiinid on mĂ”lemal, minul on lisaks raud ja B12 kompleksid. 

Need on siis pĂ”hiasjad toitumise ja vajalike vitamiinide osas. Ma mĂ”istan, et on inimesi kelle jaoks need ‘pĂ”hitĂ”ed’ on loomulik asi nn, kuid noh meie jaoks oli ka, kuid kiire elutempo kĂ”rvalt oli meie toitumine ikkagi veidi Ă€ra nihkunud. Lisaks kui lapsi pole vm, siis ei pööra sellele niivĂ€ga tĂ€helepanu ka. 

Tegin köögiseinale toidupĂŒramiidi + mĂ”lemale isikliku lehe, kus kirjas pĂ”hiasjad mis tervise korras hoidmiseks vaja teha.

ToidupĂŒramiid koosneb viiest korrusest ja igal korrusel on oma pealkiri. Iga korruse sees on sellesse gruppi kuuluvad toidud. Ümber pĂŒramiidi on vitamiinide pealkirjad ja selle all nĂ€idised, et kust toidust seda teatud vitamiini kĂ”ikjalt saab. PĂŒramiidi jĂ€rgi on suhteliselt vahva poenimekirja koostada!

Meie menĂŒĂŒs on meeletus koguses vĂ€rskeid salateid, sellessuhtes on mul vĂ€ga hea, et Kalli jumaldab vĂ€rskeid salateid niivĂ€ga, et ta lausa avaldab soovi pea igapĂ€evaselt, et ma teeksin kindlasti suure kausi vĂ€rsket salatit. Ma kĂŒll ei tea kuidas ĂŒldiselt asi on, kuid mulle on jÀÀnud mulje, et mehed salateid ei taha. Minu oma ainult salateid mugiks kui saaks 😀

Ôhtukas2.jpg

Kummalise nurga alt pilt, yeah I know.

  • Poole menĂŒĂŒst moodustavad köögi- ja puuviljad.
  • Veerandi tĂ€isteraviljad.
  • PeotĂ€is pĂ€hkleid ja seemneid.
  • ÜlejÀÀnu kaunviljad.
  • Kalli puhul liha ja kala ka lisaks.
  • Mina tarbin ka muna ja piima vĂ€heke.

Kui kedagi peaks huvitama, et mis vitamiine me lisaks vÔtame, siis nendega on lood nii:

Meespool ehk Kalli pÔhilisete vajadus on allolevas tabelis, kuid tema vitamiinid on live well power  vitamiinid.

  • B12
  • Foolhapet
  • C ja E vitamiine
  • Tsinki
  • Seleeni
  • Magneesiumi
Ôhtukas.jpg

Kuri telefon tegi valgused ĂŒlii imelikuks -.- Pildil on, siis Kalli tĂ€naĂ”htune soolane toidukord. Taldrikul on kurgi, kapsa, kĂŒĂŒslaaugu ja soolapĂ€hklite salat, selle kĂ”rval tatar segatud ĆĄampinjonide-juustu kastmega ja isetehtud hakkliha kotletid. 

Naispoole ehk minu vitamiinivajadus on allolev, kuid mul on samuti ĂŒldkompleks ja paar nn lisa. Lisaks on hetkel mu rauavajadus ja B12 oma suurem, kuna mul avastati nende puudus.

  • B12: 25-100ÎŒg
  • Raud: 27-36mg
  • Foolhape: 400ÎŒg
  • Kaltsium: 800-900mg
  • Vitamiin A: 700-800mg
  • Oomega 3 rasvhapped: ei tea tĂ€pset kogust, kuid pidi olema 1spl rapsiĂ”li pĂ€evas 😀
  • Tsink: 9,1-11,7mg
  • Valgud: 50-75g
  • Seleen: 40-55ÎŒg
  • Jood: 150-175ÎŒg

Joodi saan ma kĂ€tte jodeeritud soolast ja Oomega 3 rasvhapped rapsiĂ”list. ÜlejÀÀnu tuleb toidust ja vitamiinidest.

Alkoholiga on lood nii, et seda me ei tarbi ja karastusjooke me niikuinii ei joo. Magusat sööme ikka kui isu on, sellega mingeid takistusi pole seadnud.

PÔhimÔtteliselt niimoodi meil hetkel toitumisega ongi, hetkel muud ei tule pÀhe mida lisada, kuid kui tekib ehk siis lisan hiljem.

Lisa kommentaar

