Palun rääkige oma lastega ja õpetage neid iseennast kaitsma.

Täna kui ma koeraga jalutama läksin, siis nägin majanurgal lapsi. Mõtlesin, et eks nad möllavad nagu ikka. Kaks-kolm poissi jooksid ära ja üks poiss istus maas, tal oli kaks pisikest kasvu koera kaasas, kes klähvisid kõnniteel ja ma ei saanud enda koeraga mööda.

Seisin korraks ja mõtlesin, et kas võtab koerad ära või ei. Hakkasin enda koera sülle võtma, et mööda kõndida ja sel hetkel sain aru, et poiss nutab. Võtsin enda koera sülle ja kõndisin tema juurde, poiss hoidis enda käest kinni ja nuttis. Hakkasin uurima, et mis juhtus ja kas ma saan teda kuidagi aidata. Ta seletas mulle läbi nutu, et teised poisid üritasid teda läbi peksta, ma pakkusin ka, et kas saadan ta ära või tahab, et kutsume politsei. Istusin temaga kuni rahunes, kinnitas mulle, et saab hakkama ja pole hullu. Õnneks oli ta rahunenud ja enam niiväga ei nutnud, hakkas siis valgema ala poolt koju kõndima. Mul oli nii kahju temast, et ma oleks ta ükskõik kuhu ära saatnud, kuid noh peale ka ei hakka pressima ju.

Mul oli nii kurb meel ta pärast ja kui ta eemal oli ning ma edasi kõndisin, siis no hakkasin täiega omaette vanduma. Mida kuradit toimub noorte peas? Mis kuradi kasvatusega need noored on, kes lähevad kambakesi teist last läbi peksma? Mida paganat teevad nende laste vanemad selle asemel, et oma lapsi kasvatada? No mida kuradit ausõna…ma olin lihtsalt nii kuri ja mul oli nii kahju sellest poisist. Mõtle ise, et lähed koertega jalutama ja siis lihtsalt tuleb kamp inimesi sulle kallale, täiesti haige, no ma ei või…

Nii kahju on sellest, et neid värdjad inimesi jääb igaveseks meie ümber. Jääb vanemaid kes ei õpeta oma lastele, et vägivald on vale…isegi vanemaid kellelt lapsed õpivad vägivalda. Kõige hullem ongi see, et kahjuks peame meie oma lastele õpetama iseennast kaitsma. Nii kurb kui see ka ei oleks, siis nii see on.

Aga ma jäin mõtlema, et mis oleks siis lahendus? Lapsele saab osta piprageeli nt, kuid samas eeldab see õpetustööd. Vanem peab suutma oma lapsele selgeks teha, et see ei ole naljaasi ja kasutada võib vaid enesekaitseks. Sealjuures kuidas vältida olukorda, et üks laps kelle vanem ostis talle piprageeli, kuidas teada, et just tema ei olegi see kiusaja? Me lihtsalt ei teagi neid asju, see on kõige hullem. Selliseid asju teab vaid selle lapse vanem.

Ainus lahendus siis ongi, et teed kõik, et Sinu enda laps oskaks iseennast kaitsta ja vajadusel ka teistele appi minna. Ja kindlasti õpetad enda lapsele, et vägivald on vale!!!

Ma olen Kalliga arutanud sellel teemal, et kui meie lapsed ükskord nii vanad on, et omapea ringi käivad, siis nemad saavad piprageeli tasku. Selleks, et me teaksime, et ta saab asja tõsidusest aru, siis kavatseme hakata talle seletame neid asju juba väga vara. See on lihtsalt vajalik tänapäeva maailmas, sinna pole midagi teha. Kindlasti saadan ma oma lapsed ka enesekaitse kursustele. Ma usun, et ka pisikestele on neid olemas, peab lihtsalt otsima.

Võibolla olen liialt ettevaatlik, kuid ma ei taha riskida oma lapse elu ja tervisega, kuna keegi teine on oma lapse kasvatamata jätnud.

Ma olen ikka veel nii kurb ja samas nii paganama kuri, kuri just seetõttu, et me peame elame sellises maailmas…

Palun seletage oma lastele pisikesest saati, et vägivald on vale! Ja õpetage neid iseennast kaitsma, viige enesekaitse tundidesse ja kui vajadust näete, siis ostke ka piprageel vm asjapulk, kuid KINDLASTI tehke korralikku eelnevat õpetustööd jutuga. Laps peab mõistma asja tõsidust ja seda, et selline asi ei ole mängimiseks ega lollitamiseks.

tru

 

Lisa kommentaar

