Lobisen päevast, oma toitumisest ja ajan lihtsalt loba.

Täna on olnud hästi mõnus päev, iseenesest ei olegi miskit erilist toimunud, kuid hommik möödus nii, et oli meeletult naeru ja nalja! Lõunast olin oma perel külas, oma hoiukasse pildistamas. Õhtuni töllasin seal, sotsialiseerisin kasse ja sain kurjematelt küünejäljed, kuid tore oli ikka!

Koju jõudes otsustasin, et ma lasen kaamera piltidest tühjaks ja hakkan üldse pilte sorteerima. Tänu arvamusele, et küll mul on need pildid ‘seal’ olemas, suutsin osadest piltidest ilma jääda, kuid õnneks mitte paljudest. Täitsa hullumaja on see piltide sortimine, eriti seetõttu, et rakendused ei taha minuga koostööd teha.

hotteagif

Ma täna kassi silitades jäin mõtlema, et mul on enesetunne nii super, no hästi hea on olla. Tervislikult toitumine ja enamvähem korralik magamine annab tulemusi! Ma võtsin ennast käsile, mitte kaalu mõttes vm, kuna sellega on mul kõik ideaalses korras, kuid justnimelt tervisliku toitumise.

Otseselt ei ole ma kunagi mingit ebatervislikku kraami suust sisse ajanud, ei ole ma ka karastusjookide või alkoholi sõber. Lihtsalt elu on läinud nii (kõige lollim vabandus xD), et ma ei ole eriti tervislikult toitunud. Toidulaud on kaldunud küll tervislikkude valikute poole, kuid seevastu olnud kesine ja üksluine. Seega ma usun, et ma ei ole eriti korralikult vitamiine ja vajalikke mineraalaineid kätte saanud.

Mõned päevad tagasi aga võtsin asja ette ja joonistasin endale A3 paberile toidupüramiidi. Püramiidi sees ja ümber on hästi palju juttu, pealkiri ehk vitamiin ja selle all kirjas, et kust seda ainet kõikjalt saab. Seal on kirjas kõik vajalik, kuna ma ei tahtnud kogu köögi seina selliste asjad alla matta, siis on nimekirjad ikkagi piiratud. Lisaks üleliia kui kirjutada, siis läheb keeruliseks ära. Tegin kaks eraldi paberit ka, ühe Kallile ja teise enda nimelise, lahedate piltidega ja põhireeglitega. Hästi kihvtid joonistused/kirjutised on ning kasulikud ka 🙂

Ma hetkel püüdlen selle poole, et saada enamik vajalikke toitaineid kätte toidust. Ma küll pean kindlalt võtma lisaks B12 ja foolhapet, kuid ülejäänu tahaks toidust saada kätte. Raua multivitamiine võtan mõnda aega edasi, kuna mul on rauapuudus, aastaga ei ole olukord paranenud üldse. Ma ise kahtlustan seda, et selle taga on B12 puudus. Aga eks näeb tasapisi kuidas kõik arenema hakkab.

Sellessuhtes, et suhteliselt huvitav on kergelt targemaks saada 😀 Eks ma enne ka teadsin üldisemalt, et mis mida annab, et a’la sidrunist saab c-vitamiini ja peedist rauda, kuid nagu nüüd tean põhjalikumalt kõiksugu asju. Hästi huvitav on see toitumise teema ikka 🙂

Liha ei kavatse endiselt sööma hakata, kui kellelgi see küsimus tekkis. Taimetoitlane olla on mõnus ja see on mulle loodud 🙂 Ma ei suuda vist see aasta kuuske isegi koju tuua, kuna mul on kuusepuust kahju…deem you woman! Peab kunstpuu peale investeerima ikkagi tulevikus. Ma ei tea mis sellel aastal saab, lasen Kallil otsustada ja ise hoian kõrvale.

Õde küsis täna mu toitumisest kuuldes, et miks ma lihtsalt vitamiine ei võta? Minu laisk pool tahaks seda teed minna, kuid olgem ausad, tervislikult toitumine on kõvasti parem ja kasulikum. Kuigi õõõh vahepeal mõtlen küll, et niii kerge oleks lihtalt tablakas kurgust alla lasta. Samas kui ma alla ei anna, hoian ikkagi tasakaaluka toitumise prioriteet nr 1 kohal, siis on lootust, et ma hakkan normaalseks inimeseks 😀

Ma nüüd lähen, kuna mul jooksis aju teleka tõttu kokku ja tegelikult paar asja vajavad tegemist 🙂

img_0458

Meie pisikesed kollid ja lumekuulike, mida enam alles ei ole. Ma kunagi mainisin ka, et õdede lapsed hävitasid kõik lumekad 😦

 

 

 

Lisa kommentaar

