Juustune suvikõrvitsa pirukas ja õuna-marja plaadikook.

Kuna me pidime eile käima Jõgeva kandis, siis sai busside vahele jäävat aega veedetud Kalli vanaema aias, mis oli igasugu valminud juurikaid täis. Me küll lootsime saada kotitäie kartuleid aga mida polnud olid kartulid, täpselt null kartulit vaatas meile (või siis pigem ei vaadanud?) vastu. Korjasime aga hunniku rohelisi ja kollaseid suvikõrvitsaid, punaseid sibulaid, punapeete ja neli kurki saime ka. Lisaks punasõstraid natukene ja tikreid tsipa-tsipa, õunu sai ka pool kilekotitäit.

Marjasaaki sai vähe, kuna lihtsalt päev otsa sadas meeletult ning loomulikult oli seal aias olemine täielik piin!  Kujutage ise ette, et te lükkasite jalga mingid mini kummikud mis tapavad teie varbaid ja selga vanaema jope ning selle peale vihmakeebi ning te korjate paduvihma käes oma ‘saaki’ põõsaste ja umbrohu vahel. No ta kõlab isegi siin kirjapildis paremini kui tegelikult asi oli 😀 Ühesõnaga sain kogeda, et vihmaga aias olemine on õudus ning respekt igale inimhingele kes seda teeb.

Ma juba eile koduteel otsustasin, et pean kohe end kokku võtma ja hakkama neist suvikõrvitsatest aga usinalt kõike kokku meisterdama, kuna muidu läheb pool sellest saagist halvaks. Täna tegin ühe kollase suvikõrvitsa ära ning külmikus on ootamas veel kaks monstrum kollast, kaks monstrum rohelist ning siis omakorda veel neli keskmist monstrumit. Kokata saab veel kogu nädala vältel.

Kusjuures sain ma kunagi kellegi pool suvikõrvitsate ja kõikide nende taoliste juurikate foobia(?) kuna see toit mis pakuti oli mega halb minu maitsemeelte jaoks, ma sõin uuesti suvikõrvitsat nüüd eelmine nädal ning selleks ajaks ei olnud ma seda tarbinud oma viis-kuus aastat. Üldse sain ma nooremana nii halvasti valmistatud juurikaid, et ma keeldusin enamus juurikaid söömast mitu aastat, ise kogu selle aja taimetoitlane olles.

Ma olen nüüd meeletult jälle plämanud niiet parem läheme nüüd toidu juurde. Ma valmistasin selle piruka seetõttu, et need asjad olid mul lihtsalt kodus olemas. Seda saab kindlasti teha ka paljude teiste koostisosadega aga laon letti enda valmistatu.

Selleks, et valmistada juustust suvikõrvitsa pirukat läheb vaja:

1 suvikõrvitsat, minu oma oli koorituna 500 grammine.

2 küüslaaugu küünt

pool pakki suitsujuustu sulajuustu

tavalist juustu nii palju kui hing ihkab

soola-pipart

500 grammi lehttaigent

tsipa oliiviõli

kui soovid, siis ka sinihallitus-juustu

Alustuseks koori suvikõrvits ning viiluta õhukesteks viiludeks. Pista viilud kaussi ja lisa tükeldatud küüslauk ning lisa julgelt soola-pipart. Vala peale oliiviõli ning sega kätega läbi, jäta seisma viieks kuni kümneks minutiks.

Samal ajal kui suvikõrvits kausis lebotab laota pannile lehttaigen. Määri see kokku sulajuustuga ning raputa peale riivitud juust või tee nagu mina 😀

Laota selle peale suvikõrtvitsa viilud ning küüslaaugu tükid. Kui kõik eelnev tehtud on aeg see 15 minutiks 200 kraadisesse ahju pista.

Peale 15 minutit ahjus on aeg sinna peale panna ülejäänud riivitud juust ning pista ta veel 15 minutiks ahju. Mina lisasin ka sinihallitus-juustu.

Maitselt tulebki mega mõnus juustune suvikõrvitsa pirukas 🙂 Kusjuures kooslus on mega mõnus ning teha on seda ka megalihtne.

Õunakoogi retsepti võtsin selle kõige lihtsama ning lisasin juurde lihtsalt marjad.

Ma olen tänase valmistatud toiduga kuidagi meeletult rahul, kuna enamus on ‘oma aia’ tooraine ning nom-nom noh 🙂

Ma siin jäin korra neid pilte vaadates veel mõtlema sellele, et kunagi ma ei mõistnud miks inimesed panevad blogisse telefoni käkkide pilte, kuid nüüd ma teen seda ka ise…ma nimelt lihtsalt ei viitsi oma kaamerat välja korjata ning pärast tehtud pilte veel arvutisse laadida jne. Puhas laiskus mis muu 😀  Kuid ma enamvähem olen nendega ka rahul mis telefoni plönniga tehtud. Mulle lihtsalt teiste blogide puhul meeldib kui toidupostituste juures on mingid pildid ehk tahan enda omade juurde ka lisada.

Aga ma nüüd kappan, et veel seda kooki nosida. Head katsetamist!

 

Lisa kommentaar

