Meisterdame burgereid

Ma otsustasin, et jagan veelkord meie valmistatavate burkside retsepti. Ma olen mingit kindlasti ka jaganud aga see oli ammu ning oleme vist mõningaid muutusi siiski teinud kotlettide retseptides jm 🙂

Meie otsustasime meisterdada hakkliha tomati kotlette ja porgandi ubade omi. Seekord läksid meil minu vegani omad natukene pahasti, kuna oad mida kasutasin, ei tahtnud lihtsalt puruks minna aga lõppkokkuvõttes olid nad ikka täitsa head.

Hakkliha kotlettide jaoks läheb vaja vähemalt nelja koostisosa- hakkliha, tomateid, riivsaia/jahu ja sibulat ning noh lisaks maitseained. Kui soovid järgida minu retsepti, siis lisa muna ja küüslaauku ka. Maitseaineteks kasutan mina basiilikut, peterselli (külmosas hoiustatavat, soovitan värsket), soola ja pipart. Kui on tahtmist võib lisada tüümiani ja ka teiste asjadega katsetada, olen karriga proovinud ning noh ma ei tea, kui aus Kalli arvamus on aga siiamaani on talle maitsenud 😀  Hakkliha kotlettidele võib lisada tegelikult kõiksugu kraami ja ikka on hea ma usun aga ma siis ikkagi panen kirja nii kuidas mina neid meisterdan.

Ühe koguse jaoks läheb vaja

Üks suurem tomat või kaks väikest

Riivsaia umbes 20g

Hakkliha 225g

Pool sibulat, sobib nii tavaline, kui ka punane sibul

Pool küüslaaugu küünt, võib ka terve panna

1 muna

Basiilikut silma järgi

Peterselli silma järgi

Soola, pipart ja praadimiseks õli

Haki sibulad ja tomatid pisikestekst tükkideks. Aseta hakkliha kaussi ja lisa sibulad, tomatid, purustatud/tükeldatud küüslaauguküün, muna, riivsai ja maitseained. Mudi sõrmedega kõik läbi, et oleks väga korralikult segunenud kõik toiduained omavahel. Vormi märgade kätega pallid või kotletid ja prae 12-15 minutit, pidevalt pöörates, igast küljest pruuniks (Mina ei ole viimasel ajal ääri praadida viitsinud.). Alternatiivina võib ka teha nii, et praed kõik küljed pruuniks ja pistad nad siis hoopis ahju 180-200C juures umbes kümneks minutiks, pannil tulevad aga paremad.

kotletid.jpg

Selle koguse järgi arvestades saab 5-6 lihapalli (kotletti) olenevalt sellest millises suuruses otsustad neid vormida:) Mina tavaliselt võtan kohe 500g hakkliha paki ja siis kergitan teisi koguseid ning teen kohe kaks pannitäit kotlette. Maitse andmiseks sobivad kõiksugu erinevad asjad, ma olen ühe korra lisanud neile ka juustu ning enamjaolt lisan segusse ka tüümiani, basiilikut, isegi karrit olen kasutanud. Improviseerida ja uusi maitseid saab katsetada nii kuis jaksad!

Vegan kotletid vajavad samuti vähemalt nelja koostiosa- konservube (soovitatavalt valgeid), porgandit, sibulat ja jahu (soovitan kasutada täistera nisujahu). Lisaks siis maitseaineid, soovitan kasutada karrit, basillikut, tüümiani, soola ja pipart.

Riivi porgandid ja lisa neile oad (pestud ja nõretatud), tükeldatud sibul ja kõik maitseained. Sega ja mulju kätega kõik korralikult läbi, oad peavad ära purustuma. Seejärel lisa jahu ja riivsai ning sega uuesti. Vormi peos mõnusad kotletid ja aseta pannile, õli peab olema juba kuum enne kotlettide pannile asetamist. Minul on alati nende praadimisega kuskil 12 minutit läinud ja valmis nad ongi.

Kotlettide ümber kasutan alati mingeid meelepäraseid või poes valikus olevaid rukkirattaid või palasi vm sarnast. Ülejäänud burgeri koostisoad vali endale meelepärased. Sobivad ju kõiksugused juurviljad- nt kurk, tomat, punane sibul, kõiksugu salatid jne. Juustu ja mingit lihakraami saab ka lisada. Sobivaid kastmeid on müügil palju (Felixi omad nt) ning ka tavaline ketšup on täiesti okei.

Jagan teiega ühe kastme retsepti, kui kellegil on soov ise kaste teha. Kastme jaoks sega hakitud petersell ja basiilik hapukoore ning rõõsk kooerga. Maitsesta soola ja pipraga. Imekerge valmistada ning lisaks väga maitsev.

Nagu näha siis ma kärsatasin enda omasi natu aga see ausalt imenatukene 😀 Kalli meisterdas enda omad ise, seega nende üle peab uhke olema 🙂

IMG_0645IMG_0647IMG_0648

Head meisterdamist ning head isu! 🙂

 

 

Lisa kommentaar

