Your views on religion.

Neljas pÀev? Jah neljas, kontrollisin.

Minu vaated religioonist? Oeh siit tuleb (vist) pikk postitus, et ma saaksin oma vaatenurga igast kĂŒljest lahti seletada vĂ”i vĂ€hemalt ma ĂŒritan.

No esiteks, kas ma usun Jumalasse? Ma nagu pĂ”himĂ”tteliselt usun kĂŒll, kuna kuidas me siia muidu sattusime? Minu jaoks tundub Jumal isegi reaalsem variant, kui see, et me mingist molluskist arenesime…aga samas no kes seda teab eks? Ega kuna meie seda ei tea ja ei saagi kunagi teada, siis peame leppima teadmatusega ja uskuma seda mida ise soovime. Ma olen kusjuures kasvanud religioosses peres ning mu ema on endiselt selles usus ja kaks Ă”de samuti. Paljud vĂ”ivad öelda, et mu  teatud mÀÀral ‘uskumus’ Jumalasse on tulnud sellest,  et sain titest saati ajupesu aga mina nii ei ĂŒtleks. Enamus asju olen ikka oma peaga lĂ€bi mĂ”elnud ja olen ka evolutsiooni kohta vĂ€ga palju uurinud ning loomulikult Ă”petati meile seda ka koolis. Kuid mina selles usus, mille keskel kasvasin ei ole, kuna see oli minu valik ja otsus ning ma ei arva, et ma seda kellelegi pĂ”hjendama peaksin.

Endiselt ma aga austan neid inimesi ning mul ei ole nende vastu midagi, kes on endale valinud selle tee, et niinimetatult teenida Jumalat ja olla usklikud. Nad on tÀpselt samasugused inimesed nagu kÔik teisedki, oma uskumuste ja pÔhimÔtetega. Ma tean sellest usust alates oma mÀlestuste algustest saati inimesi ning halba mul ei ole kellegi kohta öelda, kÔik on toredad ja head inimesed, vÔibolla on ka erandeid, kuid erandeid tuleb ette igal pool.

Nad jĂ€rgivad oma pĂ”himĂ”tteid nii oma koosolekutel, kokkutulekutel ja ka eraelus. Nad ei ole mingid ‘usuhullud’ nagu inimestele meeldib kutsuda inimesi, kes on oma elu pĂŒhendanud Jumala teenimisele. Lihtsalt neil ongi omad pĂ”himĂ”tted nagu kĂ”igil meil! Nende kokkutulekud ja koosolekud on tĂ€iesti normaalsed ja seal ei pĂ”lvita keegi kusagil pĂ”randal maas ega korralda ma ei tea mida nagu paljudele udujuttu ajada meeldib (oii kuidas ma vihkan  ei salli seda, kui inimesed rÀÀgivad tĂŒhja juttu ja levitavad inetuid valesi). Ning kui mĂ”nes usus ka nii tehakse siis no lasku aga kĂ€ia! Oma valik ju 🙂

Igal inimesel on Ă”igus uskuda seda mida soovib ning kuuluda oma valitud religiooni. Kuni inimene enda tegevusega teistele haiget ei tee siis lasku aga kĂ€ia! Pole teiste inimeste asi kellegi uskumusi hukka mĂ”ista. Kes tahab usub jumalat ning kes tahab usub evolutsiooni! 🙂

PS: Ma tĂ€itsa mĂ”istan, et see pagulaste teema on inimesed religiooni koha pealt veidi endast vĂ€lja viinud, kuna nagu kuuldud nĂ€itavad siis neil on seal omal maal mingi haige uskumus, et naistele haiget tegemine ja nende tapmine on okei, loomulikult see ei ole ning tuua Jumalat vabanduseks oma tegudele ei ole ammugi okei! Aga see on juba teine teema ning mainiks Ă€ra, et ka pagulasi ei tohi ĂŒhte patta panna! On halbu inimesi ja on hĂ€id ning see on igal pool nii ning jÀÀb ka nii.

PĂ”himĂ”tteliselt…

awtru

EDIT: Homme on ka nii sihukene kurvapoolsem teema miskipĂ€rast. Aga pidage vastu, ĂŒlehomsest peaks paremaks see 30 day challenge minema 🙂 Ps: Ma ei ole kindel kas ĂŒldse soovin homses teemas avalikult kaasa rÀÀkida, seega eks seda saab homme nĂ€ha!

Lisa kommentaar

