Ürdised lihapallid (kotletid) tomatiga

Hei! Täna hommikul otsustasin, et teen siis jälle oma kallima lemmikuid kotlette ning jäädvustasin nad seekord ka fotodele ja otsustasin teiega jagada 🙂 Nagu näha siis ma jätsin nad natuuu liiga kauaks valveta aga okei pole hullu 😀

Retsept on kerge ja lisaboonuseks ka üsna odav ning kallima sõnul on need palju-palju paremad kui ükskõik mis poest ostetud lihakraam. Seetõttu, et talle need niiväga meeldivad siis otsustasime, et me ei hakkagi enam poest tavalist ‘lihakraami’ ostma nt nagu kotletid, viinerid, pihvid jne vaid ma teen ise pigem neid ning noh meisterdan muud lihakraami ka ise (tulevikus kunagi kui tahtmine peale tuleb :D). Ma tahtsin guljašši teha tegelikult see nädalavahetus aga ei leidnud seda seakintsu esimese otsingu peale ja siis otsustasin, et ei viitsi ja ei taha ka siis ning teen seda kunagi hiljem.

Igatahes, liigume nüüd nende lihapallide meisterdamise juurde!

Vaja läheb:

1 Tomat

Riivsaia 20g

Hakkliha 225g

Pool sibulat

Pool küüslaaugu küünt

Peterselli

Basiilikut

Muna 1

Sool, pipar ja praadimiseks õli.

Kui soovid neile juurde kastet teha siis hapukoort 1dl ja rõõska koort 25ml.

Valmistamine:

Poolita tomatid, eemalda seemned ja haki. Pane hakkliha kaussi ja sega hulka riivsai, hakitud sibul, tomatid ja purustatud(hakitud) küüslaauguküüne, hakitud maitserohelise ja munaga. Maitsesta segu soola ja pipraga. Vormi märgade kätega pallid või kotletid ja prae 12-15 minutit, pidevalt pöörates, igast küljest pruuniks. Alternatiivina võib ka teha nii, et praed kõik küljed pruuniks ja pistad nad siis hoopis ahju 180-200C juures umbes kümneks minutiks.

Kastme jaoks sega petersell ja basiilik hapukoore ja rõõsk kooerga. Maitsesta soola ja pipraga. Tõsta lihapallidele ja lase läbi kuumeneda. Ma olen vaid korra kuskil pool aastat tagasi kastmega ja ahjus teinud, üldiselt meeldib mulle ilma kastmeta teha ja lihtsalt praadides.

IMG_0309

Selle koguse järgi arvestades saab 5-6 lihapalli (kotletti) olenevalt sellest millises suuruses otsustad neid vormida 🙂 Mina tavaliselt võtan kohe 500g hakkliha paki ja siis kergitan teisi koguseid ning teen kohe kaks pannitäit kotlette. Maitse andmiseks sobivad kõiksugu erinevad asjad, ma olen ühe korra lisanud neile ka juustu ning enamjaolt lisan segusse ka tüümiani, basiilikut, isegi karrit olen kasutanud. Improviseerida ja uusi maitseid saab katsetada nii kuis jaksad!

IMG_0313.jpg

Ma panin nad eilse kartulipudru kõrvale seejuures avastades, et värskelt valminud kartulipuder on ikka kõige maitsvam aga noh soojaks lastes polnud sel eilsel ka viga midagi 😀 Kõrvale lõikasin tomatid ning voilaa kerge lõuna oligi valmis.

Ma endale ei viitsinud midagi meisterdada seega sõin lihtsalt putru ja kõrvale tomatid aga mulle maitses 🙂 Ja ma ikka pean mainima, et see puder näeb kahtlane välja pildil ning kotletid veits kõrbenud aga noh maitselt pidid head olema seega pole vast hullu 😀

Ilusat pühapäeva kõigile!

Lisa kommentaar

